Můj téměř dvouletý syn nechodí na nočník a já se za to nestydím !!

Posted on 03/09/2012

1


Můj téměř dvouletý syn nechodí na nočník. Sice mluví ve větách, umí pár básniček a písniček, ale čůrá a kaká pořád do plínky. Zeptáte-li se ho, co se dělá do nočníků hbitě odpoví, že bobek. Nemá-li plenku a cítí potřebu, řekne ‚dáme čistou plínku maminko’… ale je to prý moje pohodlnost, že nechodí na nočník. Jsem děsně pohodlná. Kromě plného úvazku v práci, stavění kostek, čtení knížek, běhání za tříkolkou a péče o kvalitní stravování svého dítěte už nezvládám téměř nic. Ani ten nočník.

Prosím vás, je to úplná hovadina. Když dítě nechodí ve dvou letech na nočník, tak na něj prostě nechodí. Není to ani neschopností matky ani omezeností dítěte. Některé děti prostě začnou chodit na nočník dříve a některé později. Některé to zvládnou v roce a půl, jiné až okolo tří let. Důvodů je mnoho. Jednak rozdílná rychlost dozrávání nervové soustavy, kdy mnoho dětí ve dvou letech ještě netuší že ‚TO‘ dělá a druhak se taky našim bobánkům musí na nočníček chtít (náš případ…). Možná se nočníku bojí, možná se jim jenom nelíbí a možná nechtějí vidět v nočníku bobek… vždyť je přece E E.

Takže dámy (a pánové) hlavně žádný zbytečný stres. Do školy ještě žádné (zdravé) dítě v k zápisu v plenkách nešlo…

A babičkám, těm řekněte, že chození na nočník už není populární a dejte jim nějaké náročné úkoly, ať se nenudí a nemají čas na blbé kecy :)).

Posted in: Děti