Proč se často necítím dobře mezi matkami na mateřské…

Posted on 23/06/2012

2


Já chodím do práce. Pracují na plný úvazek. Mému synovi je nyní 20 měsíců. Pracuji od jeho 8 měsíců, naplno od třinácti.  Pracuji, protože mi připadá dobře mít z čeho zaplatit účty. Připadá mi to lepší, než být na mateřské a nadávat, že nemám peníze. Pracuji, protože mám tu možnost. Pracuji, jsem na to hrdá a moje dítě tím rozhodně netrpí.

Kromě toho, že pracuji chodím se svým batolátkem ve všední dny na Yamahu, batolecí cvičení, na hříště, do lesní ZOO pozorovat králíky, do herny v mateřském centru… zkrátka děláme toho společně dost. Kolikrát mi přijde, že i víc, než dělají děti se svými maminkami na plný úvazek. Ono se to totiž má tak, že náš SPOLEČNÝ čas je doopravdy SPOLEČNÝ. Když jsem se svým dítětem, jsem doopravdy se svým dítětem. Neuklízím, netelefonuji s kámoškami, nemám puštěnou telku. Jsem 100% se svým dítětem. Hrajeme si, zpíváme, běháme, řádíme, povídáme si…

Ten rok zpátky, kdy jsem se rozhodla pracovat na půl úvazku jsem si pochopitelně vyslechla od části okolí svoje. Moje dítě tím bude hrozně trpět, bude opožděné, frustrované a šíleně hendikepované do budoucna. Chudinka bude chodit do jesliček.

Chudinka chodí do jesliček doopravdy rád. Má tam kamarády, aktivní program a svůj běžný režim. Oni se v jesličkách dokážou o děti fakt dobře postarat a nenechávají je tam pokakané a hladové plakat v rohu místnosti… Navíc mají dnešní jesle i celkem hodnotnou ‚práci‘ pro děti.

Taky náš chudinka mluví ve větách, dokonce už začíná skoloňovat a používat minulý a budoucí čas, velmi dobře spí, sám se nají.

A proč se tedy někdy necítím dobře mezi matkami? ‚Vy chodíte do práce? Ježíš, to já bych svému dítěti nemohla udělat….‘ tak proto. Často mám na jazyku ‚Ježíš, to já bych si zase nemohla být ekonomicky závislá…‘, ale říkám jen ‚nám to tak vyhovuje‘.

Dobře vím, že mateřská žádná dovolená není, ale také dobře vím, že když skončí je to ještě mnohem náročnější. Ono to dítě totiž ke dni ukončení mateřské nezmizí a to je dámy teprve paráda. Je úplně jedno, jeslti je děťátku rok a nebo pět. Stíhá se to těžko.

Nejvíce mě mrzí, že jsou to zcela a výhradně ženy, které se nad faktem, že pracuji pohoršují. Mužům to připadá normální a spíše obdivuhodné. Pánové také oceňují a chápou, že v dnešní době nejistot, krizí a zvratů nenechávám veškerou ekonomickou zodpovědnost na svém muži.

Proč to tak je? Proč se ženy nedokáží vzájemně podporovat, obdivovat, respektovat?

Posted in: Děti, Obecné